Dag 2 en 3 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Evelineenkerwin - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Evelineenkerwin - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 in New York

28 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Iets later dan gepland, maar hier dan toch weer een verslag van onze ervaring in NY.

De dag begon vandaag al om 5 uur, ik was klaar wakker. Kerwin sliep nog wel, dus wat doe je dan? Juist, Utopia terugkijken en CandyCrushen :-D Uiteindelijk werd de slaapkop toch ook wakker en kon ik op me gemak gaan douchen.
Eenmaal aangekleed zijn we het ontbijt van het hotel gaan uitproberen, niet verkeerd. Simpel, maar goed.

Ik had het weerbericht al een beetje in de gaten gehouden dus wist wat er deze dag zou komen, regen, regen en nog eens regen. In de eerste de beste winkel die we tegenkwamen hebben we een paraplu gekocht en dan maar het beste ervan maken. Om te beginnen zijn we met de Staten Island Ferry langs het vrijheidsbeeld gevaren. De ferry op zich was overdekt, maar om wat betere foto's te maken moesten we toch echt in de regen en wind gaan staan. Het was het waard, er zijn een aantal leuke foto's gemaakt. Toch willen we morgen terug om ook bij zonnig weer een aantal fotos te schieten.

Vanuit de ferry zijn we naar Wall Street gelopen. Dit viel eigenlijk een beetje tegen. Geen zakenlui, maar wel heel veel toeristen. Daarna dus maar gauw door naar Ground Zero. Dit was erg mooi om te zien. Zo veel namen dat daar op staan, het is niet te bevatten. Bij de namen van mensen die die dag jarig hadden moeten zijn is een roos geplaatst, heel mooi. Naast het monument zijn ook een aantal computers geplaatst waar je een overledene kan opzoeken. Je krijgt dan informatie over deze persoon en er staat een foto bij, respect voor hoe dit is gedaan. Hierna wilden we eigenlijk de Brooklyn Bridge overwandelen, maar omdat de president aankwam werd deze afgesloten. Waarom is ons ook een raadsel.

Inmiddels was het alweer middag en begonnen onze magen te knorren, en wat is er dan de manier om die te vullen? Juist,SUSHI. Overheerlijke sushi gegeten, daar wordt ik blij van!

Ondertussen was het dus nog steeds aan het regenen. Hier waren we eigenlijk wel klaar mee. En omdat Chinatown ook niet was wat we ervan verwacht hadden, zijn we lekker even naar ons hotel terug gegaan.

Uiteindelijk is het dan toch gestopt met regenen en konden wij ons weer naar buiten begeven. De M&M store waren we al een aantal keer langsgelopen, maar hadden we nog niet van binnen bekeken. Net zo duur als in Londen, alleen hier kon je je eigen tekst op de m&m's laten drukken. Niet gedaan overigens want het was nogal prijzig.

Hierna zijn we nogmaals naar de Brooklyn Bridge gelopen en dit keer hadden we meer geluk, hij was open. Het begon al wat te schemeren, waardoor de skyline van New York een mooie rozige achtergrond kreeg. Echt prachtig! Helaas zijn de foto's hiervan niet echt goed gelukt. De brug overlopen duurt ongeveer een half uur, maar omdat we steeds foto's maakten duurde dit wel iets langer en was het inmiddels donker geworden. Je zou verwachten dat aan het eind van zo'n toeristische 'attractie' nog wel iets doen zou zijn, niet dus. We kwamen uit in de middle of nowhere. Gelukkig zijn de Amerikanen erg behulpzaam en heeft iemand ons naar het dichtstbijzijnde metrostation gestuurd. Hierna zijn we maar lekker terug naar het hotel gegaan.

Vrijdag was het weerbericht een stuk positiever dan donderdag, zonnig en 24 graden. Deze dag besloten we New York eens van boven te bekijken. Het Rockefeller Centre heeft een groot panoramadek, Top Of The Rock, vanwaar je geheel New York kan zien. Aan de ene kant zag je het Empire State Building en de Brooklyn Bridge, en aan de andere kant de groene oase in Manhattan, namelijk Central Park. Prachtig dit uitzicht!

Vervolgens wilde we het Vrijheidsbeeld ook nog een keer bekijken bij zonnig weer. Dit keer was het een stuk drukker op de boot, maar we hebben toch mooie foto's kunnen maken. Doordat het zo druk was konden we helaas geen foto's van onszelf met het Vrijheidsbeeld maken.

De laatste highlight die we nog wilden bekijken was de High Line. Dit is een soort parkje op een oude metro/treinbaan. Deze baan ligt een stuk boven de weg, waardoor je wel midden in de stad loopt, maar niet de drukte op de grond meemaakt.

De High Line is een oude metro/trambaan die is omgetoverd tot een park. Deze baan loopt dwars door NY boven de bestaande wegen. Op de High Line ben je in het midden van NY omgeven door een oase van rust. Vanaf de High Line kan je verschillende punten van de stad nog beter overzien. Dit was heel mooi.

Nadat we 'lekker in zonnetje' tot het einde van de High Line gewandeld waren, besloten we richting ons hotel om ons klaar te maken voor de beladen honkbalwedstrijd in NY. De wedstrijd die op het programma stond deze avond was het duel tussen de NY Mets en de Houston Astros . Bij het stadion aangekomen kreeg iedereen een gratis t-shirt met daarop de tekst: LET'S GO METS. Hadden we meteen een leuk souvenir! Daarna gingen we op zoek naar onze plaatsen, deze waren helemaal bovenin het stadion (ring 4). Eenmaal gesetteld op onze plaatsen kregen we van een METS medewerker GRATIS kaarten voor ring 1, wat een top verrassing! De nieuwe plaatsen gaven een beter uitzicht op het speelveld, waardoor we extra hebben genoten. Het bijwonen van deze wedstrijd was een leuke ervaring!!

• 28 September 2014 - 08:55

Annie:

Ben benieuwd naar de foto's .The High Line lijkt me ook wel apart,rust...in zo'n metropool.

• 28 September 2014 - 22:51

Sabrina:

Bizar hé dat je zo uit je ritme raakt
    Had er toen wij in Amerika waren ook z'on last van;
    s'Ochtends om 5.30 klaarwakker en om 19.00 zat ik al te knikkebollen :-(
    Hopelijk wen je er gauw aan.
    Leuk om zo jullie reis te volgen!

• 28 September 2014 - 23:57

Hey Sabrina,
    Ik was er gelukkig d volgende dag al aan gewend. Alleen nu we weer naar San Francisco zijn gevlogen heb ik er weer opnieuw last van omdat dat ook weer 3 uur tijdsverschil is. Komt wel goed haha