Dag 9 en 10 in Death Valley / Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Evelineenkerwin - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 in Death Valley / Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Evelineenkerwin - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10 in Death Valley / Las Vegas

05 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 9:
Na een goede nachtrust stond de lange rit naar Las Vegas op het programma.
De vorige dag hadden we de route uitgestippeld die we deze dag zouden willen gaan rijden, de route die het is geworden bracht ons langs diverse bezienswaardigheden in Death Valley (zeer de moeite waard).

Het eerste wat we tijdens onze route in Death Valley tegenkwamen waren de "Stove Pipe Wells" oftewel de vloeiend gevormde zandduinen gelegen aan de Highway 190.
In de ochtend zijn hier de sporen nog zichtbaar van de reptielen en knaagdieren die 's nachts over het zand hebben gelopen maar zich overdag in de hitte niet laten zien ( +/- 35graden). Het was een vreemde gewaarwording om tussen alle bergen vanuit het niets deze zandduinen te zien opdoemen, maar een zeer leuke afwisseling!!
De tweede stop die we in Death Valley gemaakt hebben (wat een extra reistijd van 1uur met zich meebracht) was Rhyolite.
Deze stad in ontstaan in 1905 vanwege een aantal belangrijke goudmijnen, waarvan de belangrijkste de Montgomery Shoshone Mine. In de glorie dagen van de stad woonde er ongeveer 12.000 mensen en waren er diverse faciliteiten in de stad zoals een ziekenhuis, een school, een treinstation en meer dan 40 saloons. Helaas was er in 1906 een hevige aardbeving in San Francisco en heerste er in 1907 een financiële crisis waardoor de goudmijnen niet meet gefinancierd konden worden. De inwoners verlieten gematigd de stad en in 1920 was de eens zo belangrijke stad niet meer dan een 'spookstad' met een paar restanten van vroeger. In de stad aangekomen, verwelkomt door de inwoners (spookbeelden) was het lastig in te beelden dat dit ooit een glorieuze stad met 12.000 inwoners is geweest, de enigste restanten die er nu nog zijn is een verlaten casino en een aantal verwoeste gebouwen.
Vanuit Rhyolite vertrokken we naar onze derde/laatste stop in Death Valley te weten Badwater.
Deze plaats is een bekken dat genoteerd staat als het laagste punt in Noord-Amerika, 85,5m onder de zeespiegel. De plaats zelf bestaat uit een kleine poel ontstaan uit een bron vlak naast de weg. De grote hoeveelheid zout uit het omliggende bekken zorgt er echter voor dat het water in de poel niet drinkbaar is, vandaar de naam BadWater(= slecht water).

De keuze om de route naar Las Vegas via Death Valley te laten lopen was een verstandige keuze, we hebben echt super genoten van alle bezienswaardigheden in dit park. Na de laatste bezienswaardigheid (Badwater) konden we onze reis richting Las Vegas hervatten. De lange rit, incl. de bezienswaardigheden brachten ons een kleine 9 uur na vertrek bij ons hotel in Las Vegas, het Stratosphere.
Nadat we ingecheckt waren, de koffers hadden gedumpt gingen we in ons hotel op zoek naar een restaurant om wat te eten. De keuze viel op het restaurant Roxy's diner, een traditioneel Amerikaans restaurant in de Rock&Roll style (voor de oplettende lezer ongeveer hetzelfde als Lori's in San Francisco). We zaten net amper 5 minuten toen de serveerster zingend het restaurant door liep en aan diverse tafels stopte om samen te zingen, gelukkig stopte ze niet aan die van ons. Een kleine 10 minuten later kwam de ober twee vrouwen halen aan de tafels naast ons ( verjaardag ), ze mochten plaats nemen midden in de zaal en het hele restaurant mocht in volle borst meezingen met het liedje Happy Birthday... Wat hebben we gelachen in dit restaurant!!
Nadat we onze buik vol hadden van de hamburger gingen we natuurlijk zoals iedereen in Las Vegas doet het Casino in. In het casino was er volop keuze om te spelen (fruitautomaat, blackjack, roulette, poker etc..). Na een paar uur gokken in het casino zijn we naar de highlight van het hotel gegaan, de 356 m hoge Stratosphere Tower. Op de 108e verdieping stopt de hogesnelheidslift bij de Top of the World. Vanaf het observatiedek heb je een prachtig uitzicht over Las Vegas. Vooral 's avonds is de stad schitterend verlicht. Nadat we enkele foto's van het uitzicht hebben gemaakt was het tijd om naar bed te gaan.

Dag 10

Omdat er 's morgens weinig te beleven valt op de Strip hadden we een ochtend shoppen ingepland. Las Vegas beschikt over 2 grote outlet centers, noord en zuid. Het concept hiervan is te vergelijken met Rosada. De eerste stop was bij het outlet centre aan de zuidkant. Eveline wilde deze vakantie nieuwe All Stars kopen omdat deze in Amerika een stuk goedkoper zijn, hier is ze dan ook in geslaagd. De overige winkels hier waren niet echt naar ons zin, dus zijn we ook nog naar het outlet centre aan de noordkant gegaan. In tegenstelling tot het zuidelijke centre was dit niet overdekt en liepen we lekker in het zonnetje. Het was hier ook een stuk drukker. Ook hier zijn we goed geslaagd.

Eenmaal terug in het hotel hebben we weer even gegokt. Eveline wilde ook overdag nog een keer naar de Top of the World om wat foto's overdag te maken. Kerwin had hier niet zo'n zin in dus is blijven gokken. Ook nu was het uitzicht weer prachtig. De drukte van de stad met daaromheen de bergen, onbeschrijflijk mooi.

Hierna was het tijd om ons klaar te maken voor een bezoekje aan The Strip. Hotel na hotel hebben we bekeken. We begonnen bij Circus Circus wat, zoals de naam al aangeeft, is ingericht als circus. Compleet met circusacts. Het volgende hotel waar we naartoe gegaan zijn is The Venetian. Ook hier zegt de naam het al, in dit hotel was Venetie nagebouwd, compleet met vaarwater en gondels. Het plafond was zo geschilderd dat het leek alsof je buiten liep. De winkels waren als een Italiaanse winkelstraat en in het midden vaarden de gondels, compleet met zingende gondeliers. Daarna stond een bezoek aan The Mirage gepland. Dit hotel heeft een 'vulkaan' die ieder half uur uitbarst door middel van waterfonteinen en vuur. Prachtig! Echter kleeft er aan dit hotel ook een groot minpunt. Het hotel schijnt te beschikken over een zwembad met daarin dolfijnen. Deze dolfijnen hebben niet de. Vrijheid die zij horen te hebben. 2x per jaar komen actievoerders samen voor het hotel om de toeristen dit duidelijk te maken. Vandaag was het toevallig die dag. Tientallen actievoerders stonden met borden als 'The Mirage = Dolphin Death'. We werden aangesproken door 1 van deze mensen met de vraag of we een petitie wilden tekenen die tegen het houden van dolfijnen was. Dierenvriend als we zijn hebben we deze petitie natuurlijk getekend.

Op naar weer wat vrolijkheid in Las Vegas, de fonteinshow bij het Bellagio. Nadat we de eerst keer het gemist hadden, hadden we bij terugkomst meer geluk. De show begon net. Op muziek van Celine Dion dansten de fonteinen, heel erg mooi! Hierna zijn we verder gelopen naar Paris Las Vegas en New York New York waar bij beide hotels de highlights van de genoemde steden nagebouwd waren. Hebben we toch nog het vrijheidsbeeld van dichtbij bekeken! Inmiddels waren we aan het einde van The Strip beland en wilden we weer terug naar ons eigen hotel. Dit was echter nog wel een wandeling van zo'n 1,5 uur! Eenmaal terug in het hotel hebben we ons laatste gokje gewaagd en zijn daarna lekker naar bed gegaan. Onze benen deden het echt niet meer!

• 05 Oktober 2014 - 09:26

Ilse:

Volgens mij zijn jullie straks doodop als jullie thuis komen ;) Maar wat een gave avonturen! Geniet er er nog maar even van :)

• 05 Oktober 2014 - 12:10

Mario:

Mooi hoor, de dagen gaan wel snel zeker? Hoe warm is he daar nu?

• 05 Oktober 2014 - 16:31

Het is inderdaad best de vermoeiend.
    De dagen gaan niet zo heel snel, had ook verwacht dat het voorbij zou vliegen.
    het is de laatste dagen rond de 30 - 35 graden, maar dat is eigenlijk te warm hoor. Je kunt niet echt een mooie wandeling maken. We gaan de komende dagen naar een iets minder warm gebied dus dat is wel fijn!

• 05 Oktober 2014 - 22:15

Annie:

Ben zo benieuwd naar alle foto's.Neem aan dat je er maar een paar op Facebook zet..de rest lekker straks thuis bekijken

• 07 Oktober 2014 - 00:21

Jaap:

Zijn er kosten verbonden aan het bezoeken van Top of the World?