Dag 1 Amsterdam - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Evelineenkerwin - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Evelineenkerwin - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam - New York

25 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Dag 1
Het nadeel van reizen is het vliegen. Hoe meer je van de wereld wil zien, hoe langer de vliegtijden worden. Onze vlucht had uiteindelijk 2 uur vertraging. Na 3 films, enkele spelletjes een dutje en 2 maaltijden kwamen we dan eindelijk aan op onze bestemming, The Big Apple! De SuperShuttle heeft ons door het drukke verkeer van New York geleid naar ons hotel. Eenmaal daar aangekomen was het al bijna 5 uur, dus hop koffers in de kamer en door.
Ons hotel ligt op ongeveer 10 minuten lopen van Times Square, dat was dan ook de eerste highlight die we zijn gaan bekijken. Overal hangen grote neonborden met reclame en de straten zijn vol met mensen die gehaast alle kanten op lopen. Vanuit Times Square zijn we via Broadway richting Central Park gelopen. Wat een zee van rust in deze drukke stad. Wat opviel waren de vele hardlopers, het leek wel een marathon.
Omdat we toch wel enigszins vermoeid zijn van de reis hebben we maar een klein stukje van Central Park bekeken en zijn we via Fifth Avenue weer terug gelopen naar Times Square. Inmiddels hadden we ook behoorlijk honger gekregen en bij gebrek aan keuze zijn we lekker op zijn Amerikaans naar de MacDonalds geweest, goed begin van de vakantie!

Morgen wordt er regen verwacht, wat een beetje een tegenvaller is, dus moeten we nog even kijken wat voor binnenactiviteiten we dan kunnen gaan doen. Hopelijk valt het allemaal mee en is het maar een klein buitje ofzo!

Voor nu, weltrusten!

• 25 September 2014 - 19:28

Annie Scheltema.:

hoi Eveline en Kerwin.
    Wat een drukte in zo'n stad hè...mooi om het op een bankje allemaal te bekijken..
    Ik zag dat je ook De M&M shop alweer gevonden hebt , net als in Londen.