Dag 4 en 5 in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Evelineenkerwin - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Evelineenkerwin - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5 in San Francisco

30 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Zaterdagochtend was het alweer tijd om New York te verlaten. Op zich vonden we dat niet zo erg, we hadden alles gezien wat we wilde. Om kwart over 8 kwam de SuperShuttle ons halen bij het hotel. Konden we nog lekker op ons gemak ontbijten.
De rit naar het vliegveld verliep spoedig, waardoor we 2,5 uur op het vliegveld moesten wachten. Een mooi moment om lekker kipnuggets te gaan eten...

Eenmaal in San Francisco aangekomen bracht ook daar de SuperShuttle ons weer naar het hotel. Ook in deze stad is het een drukte van jewelste. Bij het hotel werden we vriendelijk ontvangen door de chinese eigenaresse.
We konden met de lift naar boven. Toen we eenmaal weer naar beneden wilden deed deze het echter niet meer. We besloten dus met de trap te gaan, niet wetende dat dit de nooduitgang was. Een luide sirene klonk door het hele gebouw toen we de deur opende. Dan schrik je wel even hoor!

Deze eerste avond zijn we naar het nabij gelegen Union Square gelopen. Hier hebben we lekker gegeten bij Lori's diner. Te vergelijken met Tom's Diner, maar dan echt Amerikaans, leuk!

Zondag was onze enigste volledige dag in San Francisco. Deze moest dus optimaal benut worden. 's Morgens zijn we met de CableCar richting Lombard Street gegaan. Een CableCar is een ouderwetse, open tram. Je mag hier aan de zijkant 'aanhangen' als de zitplaatsen vol zijn. Echt een hele leuke ervaring!

Eenmaal vlakbij Lombard Street aangekomen moesten we eerst een hele klim maken om daadwerkelijk bij 'het bochtigste straatje ter wereld' aan te komen. Je zal er maar wonen! Het bekende Lombard Street is eigenlijk maar een gedeelte van de gehele straat. Het is 1 huizenblok lang en telt 8 haarspeldbochten. Veel toeristen rijden er al filmend doorheen.

Vanuit Lombard Street zijn we naar het bekendste punt van San Francisco gegaan, de Golden Gate Bridge. Het was gelukkig een heldere, zonnige dag dus de gehele brug was te zien. Na een aantal foto's gemaakt te hebben was er eigenlijk niet veel te beleven. We hadden niet echt de behoefte om eroverheen te lopen dus zijn we weer verder gegaan naar het Golden Gate Park.

In het Golden Gate Park is er een Japanse TheeTuin, deze hebben we echter niet gevonden, jammer! Wel hebben we romantisch bij Stow Lake een hotdog gegeten. Dit park was niet zo toeristisch als andere delen van San Francisco waardoor we typische Amerikaanse 'tradities' zagen. Het was zondag, dus veel Amerikaanse gezinnen waren in dit park om samen te waterfietsen of andere activiteiten met het gezin te doen. Ook was er een typische Amerikaanse picknick gaande. Erg leuk om te zien.

's Avonds zijn we bij Pier 39 naar de beroemde zeeleeuwen gaan kijken. Hier kon ik wel uren blijven staan, maar er stond ook nog een bezoek aan Alcatraz op het programma. We hadden bewust de Night Tour gepland zodat we op het eiland waren als het donker is. Dat geeft toch een special effect eraan. De tour was erg leuk. Zo werd er door 1 van de gevangenen verteld dat wanneer het de 'isoleercel' in moest (die pikkedonker was) hij 1 knoop van zijn overall afhaalde en hiermee een spelletje deed. Hij gooide de knoop in de lucht, draaide 3 rondjes en ging dan in zijn cel op zoek naar zijn knoop. Eenmaal gevonden herhaalde hij dit. Bezigheidstherapie noemen ze dat!

Maandag (vandaag) was het alweer tijd om San Francisco te verlaten. Er was nog 1 highlight die we wilden bezoeken, Twin Peaks. Hier zijn we met onze huurauto,een Jeep Compass, naartoe gereden. Het was 's morgens nog erg mistig, dus het uitzicht was matig. Even een paar foto's geschoten en we zijn weer verder gereden, op naar Mariposa!

• 30 September 2014 - 09:25

Mario:

Tof hoor!
    En het mooiste van de reis moet nog komen met al die parken denk ik. Ik blijf de verslagen lezen.

• 30 September 2014 - 16:11

Ja ik was de grote stad nu ook wel een beetje beu. Te veel drukte dus ben blij dat we nu de natuur in gaan!

• 02 Oktober 2014 - 19:34

Annie:

foto van het bochtige straatje is mooi...apart.